عوارض ژلوفن

 

                                                                   آپلود عکس

 

 

همانگونه که میدانید ژلوفن به عنوان مسکن در تمامی جعبه قرص های ما پیدا میشود . ژلوفن دارویی ضدالتهاب غیراستروئیدی است که برای درمان و کاهش دردها موثر است . همچنین این دارو برای درمان و کاهش دردها و التهاب های ناشی از التهابات روماتیسمی مفاصل و پوکی استخوان ، تب، دردهای خفیف  تا متوسط و درد های ناشی از قاعدگی بکار میرود .

علاوه بر این موارد ژلوفن تاثیر زیادی در تسکین درد سردرد ، دندان درد ، دردهای عضلانی نیز دارد و برای کاهش درد بکار میرود .

 

عوارض و خطرات ژلوفن

 

   آپلود عکس

داروهای شیمیایی علاوه بر فوایدی که دارند دارای عوارضی نیز هستندانها بااینکه  میتوانند درد و علائم بیماری را تسکین بدهند ولی عوارض جانبی نیز دارند و بعضی از این عوارض میتواند جان افراد را نیز به خطر بی اندازد . ژلوفن و ایبوپروفن نیز ممکن است خطراتی را در افراد ایجاد کند . اسهال ، حالت تهوع ، استفراغ ، سوهاضمه ، مثل نفخ ودرد های شکمی و هرگونه درد در ناحیه معده و یا روده ها نیز جز عوارض شایع این مسکن ها و داروهای ضدالتهابی نیز هستند .

 

در کنار این علائم ، احساس سرگیجه و تورم و نیز مبحوس شدن مایعات در بدون و نفخ ، همچنین بالا رفتن فشار خون ، یبوست ، زخم در سیستم گوارشی ، ایجاد کهیر و بثورات پوستی  و همچنین بعضی از واکنش های حساسیتی و تشدید علائم اسم  نیزدر بیماران نیز ممکن است به سراغ مصرف کننده ها بیاید .اگر فرد این علائم را در بدن خود مشاهده کرد باید سریعا خود را به یک پزشک نشان دهد .

 

علاوه بر این موارد در بعضی افراد ممکن است سیاه شدن مدفوع و همچنین استفراغ خون الود نیز به وجود اید . زنان به دلیل استفاده طولانی مدت از ایبوپروفن قدرت باروری انها کاهش میابد ولی اگر سریعا برای ان راهکار های درمانی مناسبی را پیدا کنند این ناباروری قابل برگشت است و میتوانند دوباره باردار شوند .

دکتر جان حامی سلامت ایرانیان

 

 



:: برچسب‌ها: ژلوفن , ضدالتهاب غیراستروئیدی, التهابات روماتیسمی , خطرات ژلوفن, ایبوپروفن, نفخ ودرد های شکمی , سرگیجه و تورم, استفراغ خون الود , دکتر جان حامی سلامت ایرانیان , ,
نويسنده : arad