مسکن های تب بر

 

چه مسکن هایی باعث قطع تب میشود ؟

آپلود عکس

از جمله مسکن هایی که باعث قطع کردن تب میشود میتوان به ایبوپروفن اشاره کرد که مصرف کردن انها باید با اگاهی کامل صورت بگیرد . علاوه بر این استراحت کردن و مصرف کردن زیاد مایعات نیز میتواند باعث کاهش درجه ی حرارات بدن شود.

 

استامینوفن

آپلود عکس

یکی از داروهای مسکن استامینوفن است که مصرف بیش از حد ان عوارضی را برای فرد به دنبال دارد از عوارض مصرف بی رویه ی استامیینوفن به یبوست و سرگیجه و حالت تهوع میتوان اشاره کرد . از این دارو برای درمان سردرد ، کمردرد و سرماخوردگی و نیز داروی تب بر استفاده میشود . عللاوه بر این باید توجه کنید که نباید بیش از 4گرم در طی 24ساعت مصرف شود زیرا ممکن است به کبد اسیب زند استامینوفن بانامهای پاراستامول و تایلنون به فروش میرسد وو به صورت های قطره ، قرص و شربت و شیافت به فروش میرسد . زمانی که پزشک بخاهد سریعا تب بیمار را پایین بیاورد از استامینوفن به صورت شیافت استفاده میکند .

 

عوارض دارو شامل یبوست ، سرگیجه و خواب الودگی ، خشکی دهان ، برافروختگی ،سبکی سر و کاهش اشتها است .

ایبوبروفن

آپلود عکس

یا همان قرص بروفن نوعی ضد درد است که برای کاهش دادن در و تسکین و بهبودی درد های مثل دندان درد و قاعدگی مصرف میشود . از این دارو برای تسکین دادن علائم ارتریت حملات نقرص قاعدگی های دردناک و اسب های حین ورزش به ویژه درد های ناشی از التهاب استفاده میشود که در سه فرم خوراکی و موضعی و شیافت وجود دارد .

 

عوارض این دارو

عوارض این دارو شامل سردرد و سرگیجه و اضطراب ، استرس و افزایش خطرات حمله ی قلبی و خستگی و خواب الودگی شدید ، درد و سوزش معده ، تهوع و استفراغ و مدفوع سیاه ، افزایش وزن ، علائم شدید انفولانزا ، کبودی و خونریزی غیرطبیعی ، زخم های دهانی و بثورات جلدی میباشد  . البته این دارو میتواند خط مسمومیت سلول های کلیه مخصوصا در کودکانی که کم ابی بدن دارند ، بیماری های خطرناکی را ایجاد کند و طبق گفته  و تاکید متخصصین دکتر جان استفاده ی خودسرانه ازاین دارو توصیه نمیگردد .

 

 

 

 



:: برچسب‌ها: مسمومیت سلول های کلیه, متخصصین دکتر جان, زخم های دهانی, انفولانزا, ایبوبروفن, یبوست, استامینوفن, کاهش اشتها, چه مسکن هایی باعث قطع تب میشود, درجه ی حرارات, مسکن های تب بر, ,
نويسنده : arad


عوارض ژلوفن

 

                                                                   آپلود عکس

 

 

همانگونه که میدانید ژلوفن به عنوان مسکن در تمامی جعبه قرص های ما پیدا میشود . ژلوفن دارویی ضدالتهاب غیراستروئیدی است که برای درمان و کاهش دردها موثر است . همچنین این دارو برای درمان و کاهش دردها و التهاب های ناشی از التهابات روماتیسمی مفاصل و پوکی استخوان ، تب، دردهای خفیف  تا متوسط و درد های ناشی از قاعدگی بکار میرود .

علاوه بر این موارد ژلوفن تاثیر زیادی در تسکین درد سردرد ، دندان درد ، دردهای عضلانی نیز دارد و برای کاهش درد بکار میرود .

 

عوارض و خطرات ژلوفن

 

   آپلود عکس

داروهای شیمیایی علاوه بر فوایدی که دارند دارای عوارضی نیز هستندانها بااینکه  میتوانند درد و علائم بیماری را تسکین بدهند ولی عوارض جانبی نیز دارند و بعضی از این عوارض میتواند جان افراد را نیز به خطر بی اندازد . ژلوفن و ایبوپروفن نیز ممکن است خطراتی را در افراد ایجاد کند . اسهال ، حالت تهوع ، استفراغ ، سوهاضمه ، مثل نفخ ودرد های شکمی و هرگونه درد در ناحیه معده و یا روده ها نیز جز عوارض شایع این مسکن ها و داروهای ضدالتهابی نیز هستند .

 

در کنار این علائم ، احساس سرگیجه و تورم و نیز مبحوس شدن مایعات در بدون و نفخ ، همچنین بالا رفتن فشار خون ، یبوست ، زخم در سیستم گوارشی ، ایجاد کهیر و بثورات پوستی  و همچنین بعضی از واکنش های حساسیتی و تشدید علائم اسم  نیزدر بیماران نیز ممکن است به سراغ مصرف کننده ها بیاید .اگر فرد این علائم را در بدن خود مشاهده کرد باید سریعا خود را به یک پزشک نشان دهد .

 

علاوه بر این موارد در بعضی افراد ممکن است سیاه شدن مدفوع و همچنین استفراغ خون الود نیز به وجود اید . زنان به دلیل استفاده طولانی مدت از ایبوپروفن قدرت باروری انها کاهش میابد ولی اگر سریعا برای ان راهکار های درمانی مناسبی را پیدا کنند این ناباروری قابل برگشت است و میتوانند دوباره باردار شوند .

دکتر جان حامی سلامت ایرانیان

 

 



:: برچسب‌ها: ژلوفن , ضدالتهاب غیراستروئیدی, التهابات روماتیسمی , خطرات ژلوفن, ایبوپروفن, نفخ ودرد های شکمی , سرگیجه و تورم, استفراغ خون الود , دکتر جان حامی سلامت ایرانیان , ,
نويسنده : arad


مسکن های بدون عوارض

همگی ما عوارض داروهای مسکن را میدانیم .افراد در طول زندگی خود دچار درد هایی میشوند که برای ارام کردن انها نیاز به استفاده از مسکن دارند .

مسکن هایی وجود دارند که علاوه بر تسکین و التهام درد شما نه تنها ضرری ندارند بلکه فوایدی هم نیز برای بدن دارند .

از جمله این مسکن ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

آلبالو و گیلاس

آپلود عکس

تسکین درد : آرتریت و درد عضلانی

میزان مصرف: چهل و پنج عدد در هر روز

ترکیبات موجود در البالو گیلاس ها انتوسیانین ها هستند که باعث قرمز بودن  این میوه نیز میشوند .گیلاس انتی اکسیدانی قوی است که به دو روش درد فرد را ارام میکند گیلاس مانند داروهای مسکن اسپرین و ناپروکسن و سایر داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی التهاب ناشی از درد را کاهش داده و سبب تسکین ان میشود .نتایج تحقیق برسی این میوه این بود که افرادی که از این میوه برای صبحانه استفاده میکنند التهاب های بدنشان تا 25درصد کاهش پیدا کرده و درد کمتری را تجربه کردند .

 

 زنجبیل

آپلود عکس

تسکین درد: میگرن، آرتریت، درد عضلات

میزان مصرف: یک‌چهارم قاشق چای‌خوری در هر روز

این میوه با طعم خاصش به صورت سنتی سبب آرام‌ کردن  سوزش معده وو حالت تهوع را نیز بهبود میبخشد . وجود دارد که زنجبیل با ازبین بردن گاز معده و بستن گیرنده در روده سبب ازبین رفتن حالت تهوع میشوند .زنجبیل نوعی از اسپرین و ضدالتهاب طبیعی است که باعث از بین رفتن میگرن و درد های عضلانی میشود .شما میتوانید زنجبیل را با استفاده از روش هایی در وعده های غذایی خود بگذارید .مثلا میتوانید چای زنجبیل درس کنید و یا حتی پودر زنجبیل را با نوشیدنی و غذاهای خود ترکیب کنید .

ماهی سالمون و ساردین

آپلود عکس

تسکین درد: کمردرد، گردن درد یا درد مفاصل

میزان مصرف: حدود پنجاه تا نود گرم در هفته

خوردن ماهی‌هایی که جیوه ی کمتری دارند و اسید چرب امگا 3 بالا دارند میتوانند  سبب کاهش درد کمرشوند.یک کمر سالم رگ های خونی که در لبه ی دیسک قرار گرفتند وظیفه ی رساندن مواد غذایی مهم به دیسک را دارند.اگر جریان خون کاهش پیدا کند جریان حرکت مواد مغذی نیز دچار مشکل میشود و مفاصل مواد مغذی خود را ازدست میدهند .مواد غذایی وجوددارند که به جریان خون کمک میکنند و التهاب رگ های خونی و اعصاب ر ا کاهش میدهند .  

زردچوبه

آپلود عکس

تسکین:مفاصل دردناک و تسکین التهابات روده

میزان مصرف: یک قاشق غذاخوری در روز

این ادویه علاوه بر اینکه به عنوان مسکن و سرعت بخشیدن به هضم مفید بوده است ،بلکه خواص التهابی نیز دارد و باعث تسکین التهاب مفاصل و التهابات روده میشود . البته به یاد داشته باشید که زردچوبه را به همراه فلفل سیاه میل کنید .

دکتر جان حامی سلامت ایرانیان



:: برچسب‌ها: مسکن های بدون عوارض , گیلاس, زنجبیل, دکتر جان , حامی سلامت, دردمفاصل, میگرن,
نويسنده : arad


مصرف مسکن در دوران بارداری

مصرف مسکن به خودی خود باعث ایجاد ضرر ها و اسیب هایی نیز میشود .درمادران باردار به علت اینکه جنین در بدن انها رشد و نمو پیدا میکند اثرات مخرب تری را دارد .جنین از طریق خون مادر تغذیه میکند و هر دارویی که مادر مصرف کند اثراتی را بر روی سلول های خونی او میگذارد .

آپلود عکس

مصرف مسکن در زنان باردار احتمال بیش فعالی کودکان را افزایش می دهد

مصرف مسکن در دوران بارداری باعث میشود که کودکان بیش فعالی را داشته باشید تحقیقات نشان داده شده است که مصرف قرص استامینوفن با بیش فعالی کودکان رابطه ی مستقیمی را دارد یعنی به صورت کلی نتیجه  تحقیق این شد که  مادرانی که قرص استامینوفن را  مصرف کردند به نسبت به مادران دیگر کودکان بیش فعالی را داشته اند.

داشتن مشکلات شدید رفتاری

پیدا کردن ریشه مشکلات رفتاری کاری  بسیار پیچیده و سخت است و نمیتوان انرا فقط به یک عامل مانند مصرف مسکن در دوران بارداری نیز نسبت داد.مطالعات نشان میدهد که در دوران بارداری مصرف مسکن میتواند سبب به دنیا اوردن کودکی شود که مشکلات شدید رفتاری نیز دارد .

اگر در دوران بارداری دچار درد شدید بجای استفاده از مسکن از مواد طبیعی مثل اسید های چرب امگا 3، زنجبیل، میوه های حاوی آنتوسیانین (مانند توت فرنگی، انگور قرمز، گیلاس، تمشک و سیب قرمز)، ویتامین C، نعنا و پونه، روغن زیتون استفاده کنید زیرا مانند مسکن عمل میکنند و درد شما را کاهش میدهند .

 دارو پاراستامول یا استامینوفن در دوران بارداری می تواند سبب عقیم شدن جنین شود

آپلود عکس

 

تحقیقات نشان می دهد که مصرف  کردن دارو پاراستامول یا همان  استامینوفن در دوران بارداری باعث میشود که کودک شما عقیم شود .قابل به ذکر است که این تاثیر بر روی پسران و دختران یکسان است .

 برای برسی این داروها دانشمندان نمونه هایی را از جنین انسان و تخمدان ها را جمه اوری کردند و به برخی از انها داروهای مسکن اضافه کردند و برخی چیزی اضافه نکردنند .نتیج بدست امده این شد که نمونه هایی که به انها داروهای مسکن را اضافه کرده بودند تعداد سلول های تخم کمتری را داشت.دانشمندان فهمیدند که داروهای پاراستامول و ایبوپروفن سبب ایجاد واکنش هایی در سلول میشود که باعث ایجاد تغییراتی در دی ان ای میشود که به این علائم اپی جنتیک گفته میشود .

دکتر جان همراه همیشگی سلامت شما.

برای گرفتن مشاوره ی رایگان پزشکی کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: استامینوفن, مشاوره ی رایگان پزشکی, دکتر جان, مصرف مسکن در دوران بارداری , بیش فعالی کودکان , عقیم شدن جنین ,
نويسنده : arad


انواع دارو های مسکن

                                                                           آپلود عکس

 

انواع مسکن های اصلی

سه نوع مسکن اصلی وجود دارد:داروهای غیر استروئیدی ضد التهابی (NSAIDS)،

پاراستامول و مخدرها.



بسیاری از افراد برای چند روز یا  چند هفته به مسکن نیاز دارند اما برخی  افراد ممکن است نیاز به مصرف بلند

مدت از مسکن داشته باشند.

شما می توانید برخی از مسکن ها را از داروخانه ها بخرید مثل برخی NSAID ها،

پاراستامول و برخی مخدرهای ضعیف (کدئین یا دی هیدروکدئین) می باشد.

اگر مسکنهایی خریداری می کنید که حاوی مخدرهای ضعیف هستندو قرار است

بیشتر از سه روز از آنها استفاده کنیددر این مورد حتمن از پزشک یا داروسازخود مشاوره بگیرید.

مسکن ها چه داروهایی هستند؟ 

داروهایی هستند که برای درمان  و تسکین درداز آنها استفاده می شوند.

مسکن های زیادی وجود دارند که

میتوان  آنها را به صورت خوراکی به شکل قرص، شربت یا کپسول یا به صورت

مقعدی مصرف کرد مثل شیافها.

برخی از مسکن ها هم به صورت پماد یا کرم هستند.

با وجود تعداد زیاد مسکن ها، همه آنها از سه نوع اصلی تشکیل شده اند

(که هر یک به شیوه متفاوتی کار می کنند). که عبارتند از:

1:داروهای غیر استروئیدی ضد التهابی (NSAID ها).

مانند:ایبوپروفن، دیکلوفناک و سلکسیب.

آسپرین هم یک NSAID است

اما امروزه عمدتا (در دوزهای کم) برای کمک به جلوگیری از لخته شدن خون استفاده میشود.

 
پاراستامول ها


مخدرهای ضعیف و قوی که (گاهی مواد افیونی نیز به آنها میگویند). 

مخدرهای ضعیف مثل :کدئین و دی هیدروکدئین.

مخدرهای قوی مثل:دیامورفین، مورفین، اکسیکدون و پتیدین.

ترامادول نیز یک ماده مخدر است که تا حدی بین مخدرهای قوی و ضعیف قرار می گیرد.

انواع مختلف مسکن ها گاهی در یک قرص با هم ترکیب میشوند مانند پاراستامول به علاوه کدئین،

پاراستامول به علاوه دی هیدروکودئین و آسپرین به علاوه کدئین.


علاوه بر داروهای ذکر شده از برخی از داروهای ضد افسردگی و ضد صرع می توان برای درمان دردهای سیستم عصبی استفاده کرد.

 

مخدرها


مخدرها با چسبیدن به گیرنده های  اوﭘﻴﻮئیدی در سیستم عصبی مرکزی (مغز و نخاع) ،

روده و دیگر قسمتهای بدن عمل می کنند

با این کار احساس درد کمتر میشود و عکس العمل شمانسبت  به درد کاهش می یابد و سطح تحمل درد  افزایش می دهد.

 

                             آپلود عکس



معمولا چه مسکنهایی را تجویز میکنند؟

نوع مسکنی که پزشک تجویز می کند به نوع دردی که شما دارید ودیگر مشکلات سلامتی که ممکن است داشته باشید،شدت درد و عوارض جانبی  داروها بستگی دارد.

پاراستامول ها ر ا معمولا اگر درد خیلی جدی نباشد و تورم نداشته باشید تجویز میشود.

NSAID ها عموما برای افرادی تجویز میشود که هم درد و هم تورم دارند

اگر درد در مفاصل ( آرتورز) یا ماهیچه ها (درد پشت) دارید.چون ممکن است  که کمی تورم وجود داشته باشد و NSAID ها هم برای درمان درد و هم تورم خوب عمل می کنند.

NSAID ها به دلیل عوارض جانبی احتمالی که دارند برای همه مناسب نیستند.

مخدرهای ضعیف معمولا برای درمان دردهای شدیدتر تجویز میشوند ویا در زمانی که پاراستامول یا ایبوپروفن برای شما امتحان شده و جوابگو نبوده است .

از مخدرهای قوی تر برای درمان دردهای شدیدتر استفاده میشود مثل  دردهای مربوط به سرطان،

درد بعد از عمل جراحی یا اگر آسیب دیدگی جدی داشته باشید.

دارو های مسکن  به ندرت سبب عوارض جانبی  میشوند:

NSAID ها-

اگر درست استفاده شود مزایای آن بسیار بیشتر از مضرات آن است.


با این وجود،عوارض جانبی و حتی گاهی تاثیرات منفی ممکن است اتفاق بیفتد

.که شامل خونریزی معده و روده و مشکلات قلبی عروقی است.


پاراستامول- داروی بی خطری ست و اگر بیش از حداکثردوز پیشنهادی مصرف نکنید عوارض جانبی خیلی نادر  است.

با این وجود، پاراستامول اگر زیاد مصرف شود می تواند خطرناک باشد.

  مشکل اصلی حاصل از مصرف بیش از اندازه پاراستامول این است که می تواند به کبد آسیب دائمی برساند و

ممکن است در نتیجه این آسیب بمیرید.


مخدرها-

از رایج ترین عوارض جانبی آن حالت تهوع و استفراغ (مخصوصا درشروع درمان)، یبوست و خشکی دهان است.

مخدرها همچنین ممکن است باعث ایجاد خواب آلودگی و گیجی شوند.

در برخی افراد ممکن است سطح تحمل نسبت به مسکنهای اپیوئیدی افزایش یابد

(یعنی برای گرفتن تاثیر مشابه نیاز به دریافت دوز بالاترو بیشتری دارید) و سپس به آن وابسته شوند.

 

در بعضی از مواقع برای پیدا کردن داروی مورد نیاز یا کمیاب خود نیاز است که

داروخانه هارا بگردید که این مشکل در اپلیکیشن دکتر جان برطرف شده است.

دکتر جان شمارا به داروخانه ی مورد نظری که داروی شما را دارد راهنمایی میکند و باعث صرفه جویی در وقت و زمان شما میشود

همچنین میتوانید درمورد استفاده داروی خاص از پزشک متخصص مشاوره و کمک بگیرید که

در دکتر جان به راحتی و کاملا رایگان از پزشکان مشاوره ی آنلاین پزشکی بگیرید.

                                                        آپلود عکس

 

 

آنتی هیستامین 

آنتی هیستامین ها داروهایی هستند که با مها رکردن  گیرنده های مربوط به خارش و تحرکات بینی و ترشح خلط و عطسه سبب کنترل آنها می شوند.

این داروها عموما بعنوان ضد حساسیت در بین مردم شناخته شده اند

از مهم ترین آنتی هیستامین هایی که میتوان نام برد عبارتند از:

دیفن هیدرامین_ کلرفنیرامین _ کلماستین _ هیدروکسی زین _ پرومتازین _لوراتادین _ زادتین _سیتیریزین _ کتوتیفن و …

دکونژستانها ( ضد احتقانها )

دکونژستانها داروهایی هستند که باعث تنگی رگهای مخاط بینی میشود و سبب فروکش کردن التهاب و ورم   می شوند

از داروهای ضد احتقانیکه بدون نسخه می توان تهیه کرد ازپزودو افدرین و فنیل افرین است.

که فنیل افرین در بازار دارویی ایران درترکیب قرص آنتی هیستامین دکونژستان موجود است.

 

 



:: برچسب‌ها: مسکن های اصلی, مخدر های ضعیف, داروهای کمیاب, اپلیکیشن دکتر جان, داروی خاص, مشاوره رایگان, مشاوره ی آنلاین,
نويسنده : arad


به وبلاگ خود خوش امدید
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...
نويسنده : arad


صفحه قبل 1 صفحه بعد