مسکن های تب بر

 

چه مسکن هایی باعث قطع تب میشود ؟

آپلود عکس

از جمله مسکن هایی که باعث قطع کردن تب میشود میتوان به ایبوپروفن اشاره کرد که مصرف کردن انها باید با اگاهی کامل صورت بگیرد . علاوه بر این استراحت کردن و مصرف کردن زیاد مایعات نیز میتواند باعث کاهش درجه ی حرارات بدن شود.

 

استامینوفن

آپلود عکس

یکی از داروهای مسکن استامینوفن است که مصرف بیش از حد ان عوارضی را برای فرد به دنبال دارد از عوارض مصرف بی رویه ی استامیینوفن به یبوست و سرگیجه و حالت تهوع میتوان اشاره کرد . از این دارو برای درمان سردرد ، کمردرد و سرماخوردگی و نیز داروی تب بر استفاده میشود . عللاوه بر این باید توجه کنید که نباید بیش از 4گرم در طی 24ساعت مصرف شود زیرا ممکن است به کبد اسیب زند استامینوفن بانامهای پاراستامول و تایلنون به فروش میرسد وو به صورت های قطره ، قرص و شربت و شیافت به فروش میرسد . زمانی که پزشک بخاهد سریعا تب بیمار را پایین بیاورد از استامینوفن به صورت شیافت استفاده میکند .

 

عوارض دارو شامل یبوست ، سرگیجه و خواب الودگی ، خشکی دهان ، برافروختگی ،سبکی سر و کاهش اشتها است .

ایبوبروفن

آپلود عکس

یا همان قرص بروفن نوعی ضد درد است که برای کاهش دادن در و تسکین و بهبودی درد های مثل دندان درد و قاعدگی مصرف میشود . از این دارو برای تسکین دادن علائم ارتریت حملات نقرص قاعدگی های دردناک و اسب های حین ورزش به ویژه درد های ناشی از التهاب استفاده میشود که در سه فرم خوراکی و موضعی و شیافت وجود دارد .

 

عوارض این دارو

عوارض این دارو شامل سردرد و سرگیجه و اضطراب ، استرس و افزایش خطرات حمله ی قلبی و خستگی و خواب الودگی شدید ، درد و سوزش معده ، تهوع و استفراغ و مدفوع سیاه ، افزایش وزن ، علائم شدید انفولانزا ، کبودی و خونریزی غیرطبیعی ، زخم های دهانی و بثورات جلدی میباشد  . البته این دارو میتواند خط مسمومیت سلول های کلیه مخصوصا در کودکانی که کم ابی بدن دارند ، بیماری های خطرناکی را ایجاد کند و طبق گفته  و تاکید متخصصین دکتر جان استفاده ی خودسرانه ازاین دارو توصیه نمیگردد .

 

 

 

 



:: برچسب‌ها: مسمومیت سلول های کلیه, متخصصین دکتر جان, زخم های دهانی, انفولانزا, ایبوبروفن, یبوست, استامینوفن, کاهش اشتها, چه مسکن هایی باعث قطع تب میشود, درجه ی حرارات, مسکن های تب بر, ,
نويسنده : arad